2015(e)ko azaroaren 18(a), asteazkena

NOLA DISEINATU DITZAKEGU IKASKUNTZA-IRAKASKUNTZA PROZESU BERRITZAILEAK IKTen LAGUNTZAREKIN?

Ondorengo dekalogoa kontuan harturik, guk proposaturiko praktika ona aurkezten dizuegu jarraian:

DEKALOGOA
  • Umea protagonista eta egile sentitu
  • Gaiak umeekin adostu (3 idei aukeran jarri)
  • Teknologia erabiltzea
  • “Pantaila-ume interakzioa”
  • Lankidetza, sormena, kritikotasuna- jarduerak
  • Gizartearekin lotu- Gai sozialak
  • Komunitate orientatzea
  • Kulturartekotasuna
  • Aldarrikapenerako eta erresistentziarako ariketak sustatzea.
  • Bazterketarik ez.


Proposatzen dugun proiektuan irakaskuntza-ikaskuntza prozesu berritzaileak landu nahi ditugu, betiere IKTak erabiliz, eta guk 3. zikloko 6. mailako ikasleei zuzenduta egitea pentsatu dugu.

Gure proiektuari “Munduari bira emanez” deitzen da, hemen haurrak izango dira beraien bidai propioa antolatuko dutenak, gero denen artean bakarra aukeratzeko.


Hau hainbat saiotan bana dezakegu:
1. go saioan:Irakasleak lana egiten hasi aurretik motibatzeko ikasleei hainbat galdera egingo dizkie: Inoiz bidaiatu ahal duzue? Nora? Nolako bidaia?. Ikasleak berak izandako esperientziari buruz hitz egingo du eta hizketaldi bat izan ondoren egin beharrekoa azalduko die irakasleak. Ikasleak, irakasleak egindako bikoteekin  herrialde bana aukeratuko dute 7 eguneko oporraldiak pasatzeko, norbere ordenagailuan, munduko mapa erabiliz. 




Hau egin ostean, bertara joateko erabili beharreko ibilgailuak zerrendatu dituzte, hau da, itsasoz beste aldean baldin badago hegazkina edo itsasontzia hartu behar dugula kontuan hartu beharko dute. Google maps-en kotxez egin beharreko distantzia kalkulatu ondoren, eta laguntza pixka bat emanez, esango zaie egunean bidaiari batek 8 ordu egin ditzakeela kotxean, 100km-ko 6L gasolina behar direla eta litro bakoitzak gutxi gorabehera 1,5€ balio duela. Informazio horrekin zenbat gasolina, zenbat egun bidaiatzen eta zenbat kostatuko zaien kalkulatu beharko dute.

EBALUAZIOA: emandako web orrialdeak ondo erabiltzen dituzten ikusi. Google maps-ekin egindako ibilbidea eta honen kostua nola landu duten aztertu.


2. saioan: Honen ostean, gainontzeko garraiobideetan eta alokatuko den etxea edo hotelaren prezioa hartu beharko dute kontuan. Hau guztia interneten baliatuz egingo dute, baina irakaslearen gidaritzapean beti. Adibidez, hurrengoak bezalako web orrialdeetan bila dezakete informazioa:Kayak, trivago, expedia, etab.




EBALUAZIOA: hotelen  web- orrialde desberdinak ikusi dituzten egiaztatu eta prozesuari jarraipen bat eman dioten kontuan hartu.


3. saioan: Prezio eta denbora kalkulatu eta gero, herrialdearen argazkiak bilduko dituzte, Panoramio bezalako aplikazioen bitartez.  Informazioa biltzerako orduan, bertan ospatzen diren festak, ohiturak, kultura, eguraldia, ordua, etab. kontuan hartzea garrantzitsua izango da.




EBALUAZIOA:  bidaiatuko duten lekuaren informazio iturri desberdinak begiratu dituzten eta informazio egokia eta sakona lortu duten egiaztatu.



4.eta 5. saioetan:Ondoren, gainontzeko ikaskideentzat egingo den aurkezpenerako testua prestatuko dute, beharrezkoa ikusten badute informazio gehiago gehituz, eta Prezi-ren bitartez antolatuz. 




EBALUAZIOA: aurkezpenaren originaltasuna eta antolamendua ebaluatu. Elkarlana egin den kontrolatu.


6.saioan: aurkezpenak egingo dira, talde bakoitzaren aurkezpena eta gero nahi duen ikasleak bere iritzia emateko denbora utziz. Bukaeran ikasleek toki eta kultura berriak ezagutuko dituzte, eta IKT-en erabileraz garatzeaz gain matematikako, geografiako eta beste hainbat konpetentzia garatuko dituzte. 


EBALUAZIOA: ikasleak kritikoak izan diren, aurkezpenean nola espresatu diren eta bere ikaskideen iritzia nola kontuan izan duten.



Gure praktika onaren HELBURUAK ondorengoak dira:
  • Ikasleek tokia bilatu eta ezagutu beharko dute (kultura, erlijioa, hizkuntza, txanpona, kultura, bertako leku eta pertsonai famatuak…)
  • Bidaia antolatu; nola iritsi eta kostua.
  • Egunez egun egingo dutena prestatu beharko dute (bisitak, garraioak…) eta hauen  eguneko kostua kalkulatzen joan.
  • Guztira bidaiaren kostua kalkulatu eta ondoren aurkezpena prestatu bere ikaskideei aurkezteko talde bakoitzaren bidaia. Talde guztiak parte hartuz aurkezpenean.

Honekin batera aurkezpena aurrera eramateko proposatuta ARIKETA duzue jarraian:
Google maps era sartu beharko zarete. Behin bertan zaudetela, Donostiatik Hernanira oinez zenbat denbora behar dugun ikusi eta ondoren, autoz beharko genukeena.
Hau egin  ostean, aukeratu zuek nahi duzuen abiapuntua, hau da, edozein herri edo hiri, eta baita helmuga bat ere. Aurreko ariketan egin duzuen gauza berdina egin ezazue nahi duzuen garraioa aukeratuz.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina